ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ : ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Ι. & ΜΙΧΑΛΗΣ ΔΑΓΚΛΗΣ – ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΣΤΟ ΑΛΥΚΟ ΛΥΚΟΦΩΣ

ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΣΤΟ ΑΛΥΚΟ ΛΥΚΟΦΩΣ του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Ι. & του ΜΙΧΑΛΗ ΔΑΓΚΛΗ!

ΠΑΤΑ ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ!

  1. Ποιο είναι το πιο βασικό στοιχείο που πρέπει να προσέξει κάποιος όταν μία ιστορία γράφετε από δύο δημιουργούς;

Μιχάλης: Δεν θεωρώ πως πρέπει να προσέξει κάτι – ίσα ίσα, το αντίθετο. Το θέμα είναι να μην βρει διαφορές στην ιστορία, ενώ το κείμενο θέλουμε να του φανεί συμπαγές και ενοποιημένο. Είναι όπως αυτούς που φτιάχνουν τα ειδικά εφέ στις ταινίες: η δουλειά τους είναι επιτυχημένη όταν οι θεατές δεν καταλαβαίνουν πως αυτό που βλέπουν είναι φτιαγμένο στον υπολογιστή. Εγώ με τον Αλέξανδρο παντρέψαμε τις ιδέες μας και τα στιλ μας, μα σκοπός ήταν στο κείμενο να μην φαίνονται οι ‘ραφές’.

Αλέξανδρος: Το βασικό, όπως ανέφερε και ο Μιχάλης, είναι εξομαλύνεις τις διαφορές στην ιστορία. Πολλές φορές οι συγγραφείς έχουμε την τάση να είμαστε κτητικοί με τις ιδέες μας. Στη συνεργατική συγγραφή πρέπει να είσαι πιο ευέλικτος. Ως προς το τεχνικό κομμάτι, είναι απαραίτητο να υπάρχει τουλάχιστον ένα sparksheet με όλες τις γενικές ιδέες των δύο συγγραφέων για να δουν που συμφωνούν και που διαφωνούν. Ιδανικό θα ήταν να φτιαχτεί και ένας λεπτομερής σκελετός επίσης με τη δομή, αλλά δεν είναι απαραίτητο. Έπειτα, ως προς τη διαδικασία, υπάρχουν διάφοροι τρόποι: από το να γράφει ένα κεφάλαιο τη φορά μέχρι και κάποιος να γράψει το πρώτο προσχέδιο και ο άλλος να έρθει και να κάνει προσθήκες και αλλαγές. Εμείς επιλέξαμε τη δεύτερη μέθοδο, μιας και δεν απαιτεί και από τα δύο μέρη να είναι αφοσιωμένα ταυτόχρονα στη συγγραφή του βιβλίου.

  1. Ο Λάιος είναι ο κεντρικός ήρωας του βιβλίου. Ποια είναι τα πιο αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του;

Μιχάλης: Ο Λάιος είναι κάτι σαν τον νερντ της εποχής. Έχει κοφτερό μυαλό και ασχολείται πολύ με τις λεπτομέρειες, ωστόσο όταν αφορά το αντίθετο φύλο είναι αρκετά ανασφαλής. Κουβαλάει μαζί του ένα τετράδιο στο οποίο καταγράφει τα χαρακτηριστικά των ανθρώπων. Είναι οργανωτικός και κάπως σφιγμένος. Σε σχέση με τα υπόλοιπα παιδιά της ηλικίας του είναι πιο σοβαρός, σε σημείο που οι συμμαθητές του τον θεωρούν βαρετό και περίεργο, κάτι που δεν ισχύει φυσικά –και προς καλή του τύχη- για την Κλειοδώρα.

 

  1. Διαβάζοντας και ολοκληρώνοντας το βιβλίο μένει έντονα η αίσθηση της συνέχειας. Αν υπάρχει συνέχεια, θα ήθελα να μας δώσετε τις πρώτες σας σκέψεις για τη συνέχεια της ιστορίας.

Μιχάλη: Έχουμε ήδη ολοκληρώσει το επόμενο βιβλίο. Η ιστορία συνεχίζει με ένα νέο κίνδυνο ακόμα πιο απειλητικό από τον προηγούμενο, ενώ νέοι χαρακτήρες προστίθενται. Υπάρχει το ίδιο χιούμορ και ακόμα περισσότερη δράση από το προηγούμενο, ενώ τα γεγονότα κλιμακώνονται με καταιγιστικό ρυθμό. Μέλημα μας ήταν να αναπτύξουμε τους χαρακτήρες και να χτίσουμε περισσότερο τον κόσμο του Άλυκου.

Αλέξανδρος: Να συμπληρώσω πως το δεύτερο βιβλίο γράφτηκε κοντά με το πρώτο, και έχει ήδη αποσταλεί στον εκδοτικό οίκο και αναμένουμε την έκδοση του. Η σχέση του πρωταγωνιστή με την Κλειοδώρα κλιμακώνεται, μαθαίνουμε περισσότερα για την κοσμοπλασία των καλικαντζάρων και φυσικά θα δούμε περισσότερες αποκαλύψεις για τους υπόλοιπους χαρακτήρες.

  1. Που πρέπει να στηρίζεται ένα βιβλίο φαντασίας για να θεωρηθεί επιτυχημένο;

Μιχάλης: Όλα ξεκινούν και τελειώνουν με τους χαρακτήρες. Ο αναγνώστης πρέπει – αν όχι να ταυτίζεται μαζί τους – τότε να τους καταλαβαίνει και να τους βρίσκει ενδιαφέρον. Να νοιάζεται για εκείνους και την κατάληξη τους. Επίσης η ιστορία πρέπει να τραβάει τον αναγνώστη σε σημείο που να μην τον ‘χάνει’. Δηλαδή να δικαιολογείται όσο το δυνατόν το φανταστικό στοιχείο. Γράφουμε φαντασία μα αυτό δεν σημαίνει πως μπορούμε να βάζουμε ότι πιο εξωφρενικό σκεφτούμε απλά επειδή το ‘δικαιολογεί’ το είδος. Πρέπει να υπάρχει σωστή δομή και, φυσικά, αγάπη και πίστη από τον εκάστοτε δημιουργό.

Αλέξανδρος: Πιστεύω πως δεν υπάρχει διαφορά μεταξύ των βιβλίων φαντασίας και των υπόλοιπων λογοτεχνικών κατηγοριών, όσον αφορά τα βασικά τους στοιχεία, δηλαδή  ενδιαφέροντες χαρακτήρες, πλοκή, κοσμοπλασία κ.λπ. Με λίγα λόγια, είτε πρόκειται για ιστορικό μυθιστόρημα, είτε για βιβλίο φαντασίας, θα βρούμε περισσότερα κοινά, παρά διαφορές. Βέβαια, όπως όλες οι λογοτεχνικές κατηγορίες, έτσι και τα βιβλία φαντασίας έχουν  συγκεκριμένα μοτίβα που πρέπει να ακολουθήσεις.

Όσον αφορά την προώθηση του βιβλίου, εξαιρετικά σημαντικό είναι φυσικά το εξώφυλλο, ο τίτλος και η περιγραφή. Ιδανικά, αυτά θα κατευθύνουν και θα θέσουν συγκεκριμένες προσδοκίες στο αναγνωστικό κοινό. Υπάρχουν φυσικά και περιπτώσεις, άθελα συνήθως, που θα το παραπλανήσουν, με αποτέλεσμα να έχουμε καταστροφικά αποτελέσματα για το βιβλίο.

  1. Γιατί ένας αναγνώστης να επιλέξει το βιβλίο «Μυστήριο στο Άλυκο – Λυκόφως»;

Μιχάλης: Είναι ένα βιβλίο μυστηρίου και φαντασίας που ισορροπεί ανάμεσα στο εφηβικό και το ενήλικο. Έχει χιούμορ, έχει δράση και σασπένς. Πρόκειται για ανάλαφρο ανάγνωσμα που αποσκοπεί στο να διασκεδάσει τον αναγνώστη, ενώ παράλληλα βάζει τα θεμέλια για να χτίσει ένα κόσμο που μπορεί να υποστηρίξει αρκετές συνέχειες. Επίσης η δράση παίρνει στοιχεία από το ελληνικό φολκλόρ, οπότε αυτό είναι κάτι που περνάει απευθείας στον Έλληνα αναγνώστη.

Αλέξανδρος: Να προσθέσω μέσα σε όλα τα άλλα πως είναι ένα από τα λίγα ελληνικά light novel που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, με το βιβλίο να είναι πλήρως εικονογραφημένο.

 

ΔΕΣ ΤΗΝ ΒΙΝΤΕΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ “ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΣΤΟ ΑΛΥΚΟ – ΛΥΚΟΦΩΣ” 

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Voula Gkemisi
Η Γκεμίση Βούλα κατάγεται από την Καλαμπάκα Τρικάλων. Μεγάλωσε και ζει μόνιμα στη Σητεία Κρήτης. Ξεκίνησε ερασιτεχνικά την ενασχόληση της με τη συγγραφή μέσα από διαφορετικές κατηγορίες ιστοριών. Οι ιστορίες της αγαπήθηκαν πολύ γρήγορα από το κοινό και το πρώτο έντυπο βιβλίο της έρχεται με τίτλο «Λίγο Σεξ Ακόμη, Παρακαλώ!». Ακολουθεί το δεύτερο σε σειρά έντυπο βιβλίο της με τίτλο «Το Μυστικό Ενός Αγγέλου», μία σειρά από e-books, καθώς και δωρεάν διαθέσιμα μυθιστορήματα, διηγήματα & Short Stories.